Log in
inloggen bij Cement
Hulp bij wachtwoord
Geen account?
shop word lid
Home / Alle kennis / Artikelen

Versnelling voetgangersbrug

Rekenen in de praktijk (2) - 24 mei 2018

Betonnen voetgangersbruggen worden steeds slanker gerealiseerd, onder meer vanwege esthetische eisen of door het toepassen van materialen met een hoge sterkte en duurzaamheid. Bij een slanke brug neemt de eigenfrequentie af. Hierdoor kan de comforteis met betrekking tot de trillingen van het brugdek maatgevend worden boven de sterkte-eis. Aan de hand van een case wordt uitgelegd hoe de trillingen in de drie verschillende richtingen (longitudinaal, verticaal en lateraal) worden getoetst.

Correctie

In de versie van dit artikel die in Cement 2018/3 is verschenen, staat een fout bij de toelichting op figuur 2 en 3. Is deze online versie is deze fout gecorrigeerd.

Bron

Dit artikel is mede gebaseerd op het afstudeeronderzoek ‘Trillingen van betonnen voetgangersbruggen’ van ir. Frank Beers (Nobleo Bouw & Infra)

Volledige bericht lezen?

Het volledige item is gratis beschikbaar voor onze leden.
Nog geen lid? meld u aan bij ons netwerk.

Reacties

Detlev Ossendorp - Wijma Kampen 11 november 2020 16:10

Kan ik dit artikel bestellen als ik geen lid ben?

x Met het invullen van dit formulier geef je Cement en relaties toestemming om je informatie toe te sturen over zijn producten, dienstverlening en gerelateerde zaken. Akkoord
Renda ©2024. All rights reserved.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie AccepterenWeigeren