DE CONS'I'RUCTEtlI\~.A.N??DEJ.AREN'90Hoe pakt hij zijn kansen; hoe wendt hij de bedreigingen af?CrAD heeft onl~ngs een rapport uitgegeven ouder de 'l'=:lkC;}t1voo~ bC;}t ?nderwijs ?? ~.titel 'Profielschets .v~n de.construct~urvan~ej~en .?. l1et;zald~tdelijk~ijn,dat ookhierweereen beroepwordt ge-. ?90'.tIet aardige;randitr~l'Portis, ~tt1?ee~sni~~2o>~prak~dJ,eB'ainingin hard- en s()ftwar~-~ebruik in alletot 50 bekende Nederl~rsf?j~ge1:nterview-~.omeenvoor:,;. ~derwijsvorm?na~n teseducatiefge..oyer e~ele ~~rkerivan die. ttjekom.st. zie1l:vangeen~ukele waarde. Bovendien kan speciale onder-Ugebruikendal!,t:hij de~~gen~~eSORn1.efuo~k(Str;ite~ wij~softwa.re,:~ts gericht op parameteronqerzoek en anderegische Ori&utatkRonde);13ij?de.ze t:llethodeworden sterkten vormen?vaU perceptievernoging,. bijdragen tot vorming vanen z'Va~tenniet Z?alsgebruikelijk afgezet tegen de eonenr..., he~ onder druk.staande technischebeoordelingsverrnogen.rentie,1):l;mr tegend?t'eitelij~ehaalbaarheid vankansen endemogelijkheden .om.bedr~enaf te wenden. .??? maaroo:k voor het bedrijfSleven!Wellkht intensiever dan in hetverleden moet het bedrijfsle-De? compUter??ah?:k?ns .enbedreiging venhetonderwijs inzijn noden omhetbovenstaande te reali-Het uitgangspnnt is simpel.Deeonstructe?r; als modelleur seren bijstaan;Bovenaldienthetbedrijfslevetizichinzijnstra-van; e(,!1lconstructte,veri,fieert? inzijnkl~sieke:rol,of een en tegischdeuken te realiserendat inform~tiebeleiden automa-ander voldoet aan eisen. ten aanzien van sterkte,stijfheidell tiseringdaarin thuishoren,wilhetvruchtenvande ontwikke-dutirza?mheid~ Insomtnigegevallengaatzijn wetkverder en lingendaarin plukken.Ditimplieeerteenbezinuingop enac-beschouwt hij .doelmatigheid, nitv?etbaarheid en kosten- ceptatie van de kansen die voor deconstruetenr zijn wegge-aspecten; waarhijZijn?reatie voortdurend tegen een achter~ legd om een beter produkt voor het bedrijfte realiseren.grondvan aldezeaspeetenwordtge?ptim
Reacties