foto: Fotobureau C. Kramerfoto: Ned. Spoorwegen VLSNDERSCHALEN6 Perronoverkappingen, N.S. stationRotterdam CS., Rotterdam (1953-1958)Dit zijn de eerste Nederlandse I i d e [--scha-len.24 schalen: elk 2 ? 13,55 m, met overstekken5,50 m; 12 schalen: I = 13,55 m, met overstek-ken 5,50 m; alle b = 12 m en d = 8 cm; dubbelelangs- en dwarswapening ? 8-20.arch.: ir. S. van Ravesteyn, Utrecht, en N.V.Spoorwegopbouw, Utrecht.constr.: N.V. Spoorwegopbouw, Rotterdam,en Korteweg's Bouw Hij. N.V.. Breda.uitv.: Korteweg's Bouw Mij. N.V., Breda (per-ron 6), en N.V. Kon. Rotterd. Beton- en Aann.Mij. v/h Van Waning & Co., Rotterdam (per-rons 1 t/m 5).KEGELSCHALENKloosterkapel, Wittern (L.) (1961)1 schaal: I = 18,10 m; b = 8,27 m en 4,02 m met h = 2,60 m resp. 1,20 men R = 4,i0 m resp. 2,30 m; d = 10 cm.arch.: J. Petit, Heerlen.constr.: ir. A. J. Leuf kens, Maastricht.uitv.: Aann.bedr. Gerh. Jos. Ruiters N.V., Kerkrade.Bezoekersrotonde, A.N.W.B.-hoofdkantoor, Wassenaar(1961)Dit zijn de eerste Nederlandse geprefabriceerde kegel-schalen.24 schalen: I = 10,25 m; b = 6,26 m en 3,38 m met h = 1,30 mresp. 0,70 cm en R = 4,42 m resp. 2,39 m; d = 6,5 cm? elke schaalbestaande uit twee geprefabriceerde schaalhelften (in lengterich-ting).arch.: prof. ir. j. F. Berghoef en ir. H. Klarenbeek BNA,Aalsmeer.constr.: prof. dr. ir. A. M. Haas, 's-Gravenhage.uitv.: Dura's Aann. Mij. N.V., Rotterdam.
Reacties